אטימות: הילדה זקוקה לסייעת צמודה, אך "נופלת בין הכיסאות"

    המוקד הציבורי No Comments on אטימות: הילדה זקוקה לסייעת צמודה, אך "נופלת בין הכיסאות"

    המוקד הציבורי: בתה של חנה בת כשנה זקוקה למעון שיקומי, אך הרשות המקומית אינה מסוגלת לתת מענה: "עונים לנו ש'לפנים משורת הדין' הביאו לנו 4 שעות של סייעת צמודה. המעון לא מוכן לקבל כי זה אומר עוד 4 שעות שהילדה ללא השגחה"

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו>>>

    בתה של חנה בת כשנה זקוקה למעון שיקומי, אך על אף האבחון שניתן לבתה, הרשות המקומית אינה מסוגלת לתת מענה לעניין.

    בתכנית המוקד הציבורי, שוחח צבי טסלר עם חנה, תושבת נתיבות: "בסוף עונים לנו ש'לפנים משורת הדין' הביאו לנו 4 שעות של סייעת צמודה. המעון לא מוכן לקבל כי זה אומר עוד 4 שעות שהילדה ללא השגחה. אני יוצאת מהעבודה, לוקחת ימי חופש, בעלי יוצא מהכולל".

    תגובת משרד הבריאות: "מפאת צנעת הפרט וחיסיון רפואי לא נוכל להתייחס למקרה הפרטני. ככלל, על פי חוק מעונות יום שיקומיים, אחד מהקריטריונים לקבלה למעון יום שיקומי הוא עיכוב התפתחותי משמעותי שאובחן על ידי רופא התפתחותי או פסיכולוג התפתחותי. מטבע הדברים, ככל והילד גדל, ניתן לבצע הערכות התפתחותיות נוספות בכדי לבדוק את התפתחות הילד ובהתאם לכך, לבחון האם הוא זכאי להיכלל במעון שיקומי. יש לציין כי בימים אלו מתקיים שיח בינמשרדי הכולל את משרדי הבריאות, הרווחה, החינוך והמשפטים במטרה לבחון מתן מענה לפעוטות בעלי מורכבות רפואית אך ללא קשיים התפתחותיים משמעותיים".

    תגובת משרד הרווחה והביטחון החברתי: "לפנים משורת הדין אישר המשרד 4 שעות סייעת למשפחה זאת לאחר שוועדת ערר ארצית בראשות מנהלת היחידה להתפתחות הילד במשרד הבריאות קבעה כי הפעוט אינו זכאי למעון יום שיקומי מכיוון שהוא לוקה בבעיה רפואית ולא בעיכוב התפתחותי כקבוע בחוק. בימים אלו הנושא נדון בוועדות הכנסת הרלוונטיות על מנת להגיע לפתרון חוקי. משרד הרווחה שותף לדיונים אלו ופועל מול הכנסת להסדרת הנושא".



    0 תגובות